Home | Current | Archives | About | Login | Notification | Contact | Search
 Songklanakarin : E-Journal of Social Sciences & Humanities > Vol. 20, No. 1 (2014) open journal systems 


สภาวะปัจจุบันและอนาคตของการตลาดสีเขียว
The Current and Future Practices of Green Marketing


ฮัมเดีย มูดอ, คณะวิทยาการสื่อสาร มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์

Hamdia Mudor, Faculty of Communication Sciences, Prince of Songkla University


Abstract
This article is aimed at reviewing the importance of green marketing and explains how green marketing impacts current and future practices as the concept of social responsibility has been highlighted and has lead in playing an important role in green marketing. The results reveal that green marketing can solve environmental problems and consequently brings about a positive impact on firms which applies the green marketing concept to their business. This is due to some strategies in green marketing which firms can attempt to use as a reference point for their strategies, and it can be applied on their firms in order to achieve a competitive advantage.

Keywords: green marketing, marketing strategies, social responsibility

บทคัดย่อ
บทความนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ประเด็น ต่าง ๆ ที่สำคัญเกี่ยวกับการตลาดสีเขียว และอธิบาย ว่าการตลาดสีเขียวมีผลกระทบอย่างไรในทางปฏิบัติ ในภาวะปัจจุบันและอนาคต เนื่องจากแนวความคิด เกี่ยวกับความรับผิดชอบต่อสังคมก็ได้ถูกเน้นยํ้า และ ทำให้การตลาดสีเขียวมีบทบาทสำคัญ นอกจากนั้น ยังพบว่าการตลาดสีเขียวมีส่วนช่วยในการแก้ไขปัญหา สิ่งแวดล้อม และยังส่งผลทางบวกต่อองค์กรธุรกิจที่นำ กลยุทธ์ต่าง ๆ ของการตลาดสีเขียวไปใช้เป็นแนวทาง ในการบริหารองค์กรซึ่งสามารถสร้างความได้เปรียบ ในเชิงธุรกิจได้เป็นอย่างดี

คำสำคัญ: กลยุทธ์การตลาด, การตลาดสีเขียว, ความรับผิดชอบต่อสังคม


Full Text: PDF





Research
Support Tool
  For this
peer-reviewed
  Context
  Action





Home | Current | Archives | Forum | About | Login | Notify | Contact | Search

Songklanakarin: E-Journal of Social Sciences & Humanities. ISSN: 0859-1113
*บทความทุกเรื่องจะได้รับการตรวจสอบความถูกต้องทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิ *ข้อความและบทความในวารสารสงขลานครินทร์เป็นแนวคิดของผู้เขียน มิใช่เป็นความคิดเห็นของคณะผู้จัดทำและมิใช่ความรับผิดชอบของมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ *กองบรรณาธิการไม่สงวนลิขสิทธิ์การคัดลอก แต่ให้อ้างอิงแสดงที่มา
*All articles submitted for publication will be assessed by a group of distinguished reviewers. *The university and the editorial board claim no responsibility for the contents or views expressed by the authors of individual articles. *Copying is allowed freely, provided acknowledgement is made thereof.

© since 1994. All rights reserved by Prince of Songkla University, Thailand

จำนวนผู้เยี่ยมชม ตั้งแต่วันที่ 1 พฤศจิกายน 2548