มูดอ, ., & Mudor, <. (2014, May 18). สภาวะปัจจุบันและอนาคตของการตลาดสีเขียว
The Current and Future Practices of Green Marketing. Songklanakarin : E-Journal of Social Sciences & Humanities [Online], 20(1). Available: https://kaekae.oas.psu.ac.th/ojs/psuhsej/viewarticle.php?id=1055.

สภาวะปัจจุบันและอนาคตของการตลาดสีเขียว
The Current and Future Practices of Green Marketing

ฮัมเดีย มูดอ, คณะวิทยาการสื่อสาร มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์

Hamdia Mudor, Faculty of Communication Sciences, Prince of Songkla University

Abstract

This article is aimed at reviewing the importance of green marketing and explains how green marketing impacts current and future practices as the concept of social responsibility has been highlighted and has lead in playing an important role in green marketing. The results reveal that green marketing can solve environmental problems and consequently brings about a positive impact on firms which applies the green marketing concept to their business. This is due to some strategies in green marketing which firms can attempt to use as a reference point for their strategies, and it can be applied on their firms in order to achieve a competitive advantage.

Keywords: green marketing, marketing strategies, social responsibility

บทคัดย่อ
บทความนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ประเด็น ต่าง ๆ ที่สำคัญเกี่ยวกับการตลาดสีเขียว และอธิบาย ว่าการตลาดสีเขียวมีผลกระทบอย่างไรในทางปฏิบัติ ในภาวะปัจจุบันและอนาคต เนื่องจากแนวความคิด เกี่ยวกับความรับผิดชอบต่อสังคมก็ได้ถูกเน้นยํ้า และ ทำให้การตลาดสีเขียวมีบทบาทสำคัญ นอกจากนั้น ยังพบว่าการตลาดสีเขียวมีส่วนช่วยในการแก้ไขปัญหา สิ่งแวดล้อม และยังส่งผลทางบวกต่อองค์กรธุรกิจที่นำ กลยุทธ์ต่าง ๆ ของการตลาดสีเขียวไปใช้เป็นแนวทาง ในการบริหารองค์กรซึ่งสามารถสร้างความได้เปรียบ ในเชิงธุรกิจได้เป็นอย่างดี

คำสำคัญ: กลยุทธ์การตลาด, การตลาดสีเขียว, ความรับผิดชอบต่อสังคม

Full Text: PDF




Copyright for articles published in this journal is retained by the authors, with first publication rights granted to the journal. By virtue of their appearance in this open access journal, articles are free to use, with proper attribution, in educational and other non-commercial settings.

Original article at: https://kaekae.oas.psu.ac.th/ojs/psuhsej/viewarticle.php?id=1055