และหีม, ., & Laeheem, <. (2011, October 12). พฤติกรรมการสอนของครูภาษาอาหรับในโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลามในสามจังหวัดชายแดนภาคใต้
Teaching Behavior of Arabic Teachers at Islamic Private Schools in the Three Southern Border Provinces of Thailand. Songklanakarin : E-Journal of Social Sciences & Humanities [Online], 17(4). Available: https://kaekae.oas.psu.ac.th/ojs/psuhsej/viewarticle.php?id=904.

พฤติกรรมการสอนของครูภาษาอาหรับในโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลามในสามจังหวัดชายแดนภาคใต้
Teaching Behavior of Arabic Teachers at Islamic Private Schools in the Three Southern Border Provinces of Thailand

เกษตรชัย และหีม, ภาควิชาสารัตถศึกษา คณะศิลปศาสตร์,มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์

Kasetchai Laeheem, Department of Educational Foundation Faculty of Liberal Arts, Prince of Songkla

Abstract

This paper aims to present the analysis and synthesis of the concepts, theories, and research of teaching behavior of Arabic teachers at Islamic private schools in the three southern border provinces of Thailand. It was found that Arabic teachers had better change of teaching behavior; there are planning or preparing teaching and selected several types of teaching technique, instruction media, and evaluation technique.

Keywords: Arabic teachers, Islamic private schools, teaching behavior, three southern border provinces

บทคัดย่อ
บทความนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อนำเสนอการวิเคราะห์สังเคราะห์แนวคิดทฤษฎี และงานวิจัยเกี่ยวกับพฤติกรรม การสอนของครูภาษาอาหรับในโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลามในสามจังหวัดชายแดนภาคใต้ ซึ่งพบว่า ครูสอน ภาษาอาหรับมีพฤติกรรมการสอนที่เปลี่ยนแปลงในทางที่ดีขึ้น กล่าวคือมีการวางแผนการสอนหรือการเตรียมตัว การสอน และเลือกใช้เทคนิคการสอน สื่อการสอน และเทคนิคการประเมินผลที่หลากหลายรูปแบบ

คำสำคัญ: ครูสอนภาษาอาหรับ, พฤติกรรมการสอน, โรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลาม, สามจังหวัดชายแดนภาคใต้

Full Text: PDF




Copyright for articles published in this journal is retained by the authors, with first publication rights granted to the journal. By virtue of their appearance in this open access journal, articles are free to use, with proper attribution, in educational and other non-commercial settings.

Original article at: https://kaekae.oas.psu.ac.th/ojs/psuhsej/viewarticle.php?id=904