Da-I, N., Hussien, S., Salleh, M., ดาอี, <., ฮูซัยน์, ., & ซัลและห์, . (2010, December 3). Perception of the Headmaster towards the Implementation of the Policy: English for Teaching Mathematics and Science (ETeMS)
ทัศนคติของอาจารย์ใหญ่ที่มีต่อนโยบายการเรียนการสอนวิชาคณิตศาสตร์และวิทยาศาสตร์โดยใช้ภาษาอังกฤษ (ETeMS)ในประเทศมาเลเซีย. Songklanakarin : E-Journal of Social Sciences & Humanities [Online], 16(5). Available: https://kaekae.oas.psu.ac.th/ojs/psuhsej/viewarticle.php?id=802.

Perception of the Headmaster towards the Implementation of the Policy: English for Teaching Mathematics and Science (ETeMS)
ทัศนคติของอาจารย์ใหญ่ที่มีต่อนโยบายการเรียนการสอนวิชาคณิตศาสตร์และวิทยาศาสตร์โดยใช้ภาษาอังกฤษ (ETeMS)ในประเทศมาเลเซีย

Naruemon Da-I, Institute of Education, International Islamic University Malaysia
Suhailah Hussien, Institute of Education, International Islamic University Malaysia
Mohamad Johdi Salleh, Institute of Education, International Islamic University Malaysia

นฤมล ดาอี, คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยอิสลามนานาชาติมาเลเซีย
ซูไฮลาห์ ฮูซัยน์, คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยอิสลามนานาชาติมาเลเซีย
มูฮัมมัด โจฮาดี ซัลและห์, คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยอิสลามนานาชาติมาเลเซีย

Abstract

The main purpose of this study is to examine the perceptions of selected primary school headmasters regarding the implementation of English Teaching for Mathematics and Science (ETeMS). The study was conducted on seventy nine selected primary schools in Malaysia. The study employed the quantitative method used a set of questionnaire and in-depth survey questions. Statistical analysis included descriptive approach, frequency and percentage. The questionnaire was distributed by post to 79 headmasters from selected primary schools including the National Primary Schools (Sekolah Kebangsaan), National-type Primary Chinese School (Sekolah Jenis Kebangsaan China), National-type Primary Tamil School (Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil), and the government-aided school of the missionary schools. Findings of the study showed that most of the headmasters supported ETeMS, but they faced some problems and challenges in the implementation of ETeMS, particularly when most of the Mathematics and Science teachers and also the students were not proficient in English.

Keywords: English for teaching Mathematics and Science, headmaster, management style, role

บทคัดย่อ
การวิจัยเรื่องนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาทัศนคติของอาจารย์ใหญ่ในโรงเรียนระดับประถมศึกษาที่มีต่อนโยบาย การเรียนการสอนวิชาคณิตศาสตร์และวิทยาศาสตร์โดยใช้ภาษาอังกฤษที่นำเข้ามาใช้ในโรงเรียนกลุ่มตัวอย่าง ซึ่งประกอบไปด้วย อาจารย์ใหญ่จากโรงเรียนประถมศึกษาในประเทศมาเลเซีย จำนวน 79 คน เป็นการศึกษาในเชิง ปริมาณโดยใช้แบบสอบถามและเป็นคำถามเชิงลึก เก็บรวบรวมและวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติโดยการหาค่าเฉลี่ยและ รอ้ ยละ โดยแบบสอบถามไดถู้กสง่ ผา่ นทางไปรษณียใ์ หกั้บกลุม่ โรงเรียนตัวอยา่ งจำนวน 79 โรงเรียนประถมศึกษาใน ประเทศมาเลเซีย ซึ่งประกอบไปด้วยโรงเรียนประถมศึกษาแห่งชาติ 4 ประเภท ได้แก่ โรงเรียนประถมศึกษาทั่วไป โรงเรียนจีน โรงเรียนอินเดีย และโรงเรียนคริสต ์ ผลการวิเคราะหโ์ ดยรวมชี้ใหเ้ ห็นวา่ อาจารยใ์ หญก่ ลุม่ นี้สนับสนุนและ ได้ตอบรับการนำนโยบายนี้มาประยุกต์ใช้อย่างครบถ้วนสมบูรณ์ อย่างไรก็ตาม โรงเรียนเหล่านี้ยังคงประสบปัญหาและ ความท้าทายในการนำนโยบายการเรียนการสอนวิชาคณิตศาสตร์และวิทยาศาสตร์โดยใช้ภาษาอังกฤษเข้ามาใช้ ในโรงเรียน โดยเฉพาะอย่างยิ่งปัญหาที่พบคือ ครูที่สอนวิชาคณิตศาสตร์และวิทยาศาสตร์รวมทั้งนักเรียนไม่มี ความชำนาญในการใช้ภาษาอังกฤษ

คำสำคัญ: นโยบายการเรียนการสอนวิชาคณิตศาสตร์และวิทยาศาสตร์โดยใช้ภาษาอังกฤษ, บทบาทและหน้าที่, รูปแบบการจัดการ, อาจารย์ใหญ่

Full Text: PDF




Copyright for articles published in this journal is retained by the authors, with first publication rights granted to the journal. By virtue of their appearance in this open access journal, articles are free to use, with proper attribution, in educational and other non-commercial settings.

Original article at: https://kaekae.oas.psu.ac.th/ojs/psuhsej/viewarticle.php?id=802