Bunparit, C., & บุญปริตร, <. (2014, May 18). Using English Tales in EFL Classrooms
การใช้นิทานภาษาอังกฤษในห้องเรียนภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศ. Songklanakarin : E-Journal of Social Sciences & Humanities [Online], 20(1). Available: https://kaekae.oas.psu.ac.th/ojs/psuhsej/viewarticle.php?id=1060.

Using English Tales in EFL Classrooms
การใช้นิทานภาษาอังกฤษในห้องเรียนภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศ

Chutima Bunparit, Language Institute, Bangkok University

ชุติมา บุญปริตร, สถาบันภาษา มหาวิทยาลัยกรุงเทพ

Abstract

A number of non-native English learners are compelled to study English since it has become more and more important today. Many of them attend English classes at various educational institutions, but EFL learners still incorrectly and inappropriately use the language and lack learning motivation. To enhance effectiveness of language pedagogy and generate motivation among learners, English tales can be one of the appropriate classroom materials in EFL classes. This article will present an overview of tales and discuss the advantages in using tales as teaching resource. It also provides some guidance on selecting and using tales in EFL classrooms.

Keywords: EFL classrooms, English tales, Materials

บทคัดย่อ
ภาษาอังกฤษทวีความสำคัญมากขึ้นเรื่อย ๆ ใน ปัจจุบัน ชาวต่างชาติที่ไม่ได้ใช้ภาษาอังกฤษเป็นภาษา แม่จึงถูกผลักดันให้เรียนภาษาอังกฤษ แต่ผู้ที่เรียน ภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศจำนวนมากก็ ยังใช้ภาษาไม่ถูกต้องและเหมาะสม อีกทั้งยังขาดแรง จูงใจในการเรียน ดังนั้น เพื่อเพิ่มประสิทธิภาพในการ เรียนการสอนภาษาและสรา้ งแรงจูงใจแกผู่เ้ รียน นิทาน ภาษาอังกฤษเป็นหนึ่งในสื่อการสอนในห้องเรียนภาษา อังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศที่เหมาะสมและ น่าสนใจ บทความนี้จะนำเสนอข้อมูลในภาพรวมของ นิทานรวมทั้งอภิปรายข้อดีของการใช้นิทานเป็นสื่อ การสอน และเสนอแนวทางในการเลือกและใช้นิทาน ในห้องเรียนภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศ อีกด้วย

คำสำคัญ: นิทานภาษาอังกฤษ, สื่อการสอน, ห้องเรียน ภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศ

Full Text: PDF




Copyright for articles published in this journal is retained by the authors, with first publication rights granted to the journal. By virtue of their appearance in this open access journal, articles are free to use, with proper attribution, in educational and other non-commercial settings.

Original article at: https://kaekae.oas.psu.ac.th/ojs/psuhsej/viewarticle.php?id=1060