Mahajar, A., & Hashim, M. (2004, September 14). Perceptions of International Business Incentives : A Study of Malay Firms in Malaysia. Songklanakarin : E-Journal of Social Sciences & Humanities [Online], 7(3). Available: https://kaekae.oas.psu.ac.th/ojs/psuhsej/viewarticle.php?id=101.
Perceptions of International Business Incentives : A Study of Malay Firms in Malaysia
Abdul Jumaat Mahajar, School of Management University Utara Malaysia Mohd Khairuddin Hashim, School of Management University Utara Malaysia
Abstract
Despite the importance of international business and the increased number of studies examining the exporting activities, limited research has investigated how firms viewed international business. Particularly among the Malay firms in Malaysia. To address this research issue, this study investigates the perceptions of 168 Malay entrepreneurs concerning incentives to international business. The findings of the study suggest favorable perceptions of international business among Malay entrepreneurs.
Keywords : incentives, international business, Malaysia, perception
แม้การค้าระหว่างประเทศจะมีความสำคัญและงานวิจัยเกี่ยวกับกิจกรรมการส่งออกจะมีปริมาณเพิ่มขึ้น แต่งานวิจัยที่ศึกษาทัศนคติของบริษัทที่มีต่อการค้าระหว่างประเทศ โดยเฉพาะอย่างยิ่งบริษัทในประเทศมาเลเซียยังมีจำนวนจำกัด บทความนี้มุ่งศึกษาการรับรู้สิ่งจูงใจให้ประกอบธุรกิจการค้าระหว่างประเทศของผู้ประกอบการในมาเลเซีย จำนวน 168 ราย ผลการศึกษาพบว่าในสายตาของผู้ประกอบการมาเลย์ การค้าระหว่างประเทศเป็นสิ่งที่ดึงดูดใจ
คำสำคัญ : การค้าระหว่างประเทศ, การรับรู้, มาเลเซีย, สิ่งจูงใจ
Copyright for articles published in this journal is retained by the authors, with first publication rights granted to the journal. By virtue of their appearance in this open access journal, articles are free to use, with proper attribution, in educational and other non-commercial settings.