Teerayout Rascha, . (2004, November 3). ความคิดเห็นของนักศึกษาเกี่ยวกับสภาพแวดล้อมทางการศึกษาในมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตปัตตานี
Opinions on Learning Environments of Students at Prince of Songkla University, Pattani Campus. Songklanakarin : E-Journal of Social Sciences & Humanities [Online], 10(2). Available: https://kaekae.oas.psu.ac.th/ojs/psuhsej/viewarticle.php?id=190.

ความคิดเห็นของนักศึกษาเกี่ยวกับสภาพแวดล้อมทางการศึกษาในมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตปัตตานี
Opinions on Learning Environments of Students at Prince of Songkla University, Pattani Campus

ธีระยุทธ รัชชะ
Teerayout Rascha,

Abstract

บทคัดย่อ
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาและเปรียบเทียบความคิดเห็นของนักศึกษาเกี่ยวกับสภาพแวดล้อมทางการศึกษาในมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตปัตตานี จำแนกตามคณะ กลุ่มตัวอย่าง คือ นักศึกษาระดับปริญญาตรี จำนวน 421 คน ซึ่งได้มาจากการสุ่มแบบแบ่งชั้น เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม ผลการวิจัยสรุปว่า 1) นักศึกษามีความคิดเห็นเกี่ยวกับสภาพแวดล้อมทางการศึกษาในภาพรวมทุกด้าน มีความเหมาะสมอยู่ในระดับปานกลาง 2) นักศึกษาที่ศึกษาอยู่คณะต่างกันมีความคิดเห็นเกี่ยวกับสภาพแวดล้อมทางการศึกษาในภาพรวมแตกต่างกัน

คำสำคัญ : ด้านการจัดกิจกรรมนักศึกษา, ด้านการบริการของสถานศึกษา, ด้านการเรียนการสอน, ด้านความประทับใจ ในสถานศึกษา, ด้านความสัมพันธ์ในกลุ่มเพื่อน, ด้านอาคารสถานที่

Abstract
The Purposes of this research were to study and compare opinions on learning environments of students at Prince of Songkla University, Pattani Campus. The samples were 421 undergraduate students. The research instrument was a questionnaire. The findings were as follow : 1) The students' opinions on the learning environments at in all aspects were found to be appropriate at a medium level. 2) Students' opinions from different faculties on learning environments at in all aspects were statistically different.

Keywords : Learning and teaching, Physical environment, Student activities management, Student services, The friends relationship, The University impression

Full Text: PDF




Copyright for articles published in this journal is retained by the authors, with first publication rights granted to the journal. By virtue of their appearance in this open access journal, articles are free to use, with proper attribution, in educational and other non-commercial settings.

Original article at: https://kaekae.oas.psu.ac.th/ojs/psuhsej/viewarticle.php?id=190